tisdag 27 maj 2008

Rapport från Stanza

Stanzagiget i Malmö gick hyfsat. Svårt att riktigt släppa loss när scenen är så hög. Man kommer så långt ifrån publiken. Lite grann från ovan liksom. Jag läste "cirklar", "1,2,3", "leda" och "Saker 1". Sen visade jag min och Per Brunskogs diktvideo "På begäran spelar vi Tango Jalusie". Jag avslutade med "Byggare Bob stövlar" som är min favorit i "Byggare Bob-sviten." Jo, ganska bra gick det nog. (Ett exemplar av min bok såldes faktiskt!)

Danske poeten Palle Sigsgaard imponerade. Och Hassan Loo Sattarvandi gjorde en intressant uppläsning ur sin bok Still. Lite kul var det när han kom av sig och urskuldade sig med: "Det är faktiskt inte så lätt, det är inga punkter i den här boken..."
Yeah Hassan. Vi ses nästa onsdag på nyORDning.

Kvällen avslutades på Tempo. Av någon anledning hamnar jag alltid där när jag åker till Malmö.

3 kommentarer:

Ylva sa...

Nej, jag visste inte att du bloggar, vad roligt! Sött framträdande med kronan på Kungshög!

Anonym sa...

Tänka sig att Klas har en blogg... Och den är ju intressantare än min också. Knäckande måste jag erkänna.

Klas Mathiasson sa...

Tack! Tack! Vad trevligt. Nu ser jag ju att några faktiskt har varit här.
Kronan kommer nog att återvända till mitt huvud framöver. Det kändes fint att bära den.

Att blogga har jag lärt mig av er!
Å andra sidan är ju detta ingen riktig blogg. Jag betraktar den mer som en informationscentral rörande poeten Klas Mathiasson. Mitt övriga liv lämnar jag därhän.